refluks
Dieta

Dieta na refluks

Refluks jest bardzo poważnym schorzeniem, które w głównej mierze wpływa na samopoczucie. Można powiedzieć, że jest to bardzo dokuczliwe schorzenie, z którym trudno jest funkcjonować na co dzień. W przypadku tego schorzenia należy mówić o tym, że bardzo ważnym elementem jest stosowanie odpowiedniej diety. To jeden z kluczowych elementów pozwalających wyeliminować negatywne skutki owej choroby. Objawy, jakie można wyróżnić w chorobie refluksowej, to chociażby zgaga, piekący ból za mostkiem, odbijanie się jak również bóle brzucha.

Dieta idealna na chorobę

Dieta refluksowa może ograniczyć objawy, ale można również mówić o całkowitym ustąpieniu objawów. W pewnych sytuacjach to właśnie owa dieta jest przyczyną wystąpienia choroby refluksowej. Dieta refluksowa może być stosowana nie tylko przy tej chorobie, ale jednocześnie też należy wskazać na chorobę wrzodową dwunastnicy oraz żołądka. Dieta przy refluksie powinna być lekkostrawna. Należy spożywać produkty, które nie zalegają zbyt długi czas w żołądku oraz nie ma konieczności ich długiego trawienia. Nie należy sięgać po kawę, po mocną herbatę jak również nie należy sięgać po alkohol. Z napojów na pewno należy także unikać tych gazowanych, należy unikać soków grejpfrutowych, pomarańczowych, cytrynowych oraz pomidorowych. Mówiąc o tej diecie, należy wskazać na potrawy, dzięki którym dochodzi do podniesienia ciśnienia w dolnym zwieraczu przełyku. Co zatem należy spożywać? Tutaj możemy wskazać na produkty wysokobiałkowe, drób, wołowina, przetwory mleczne czy też chude ryby. Można także sięgnąć do tak zwanej białej diety. W jej składzie możemy uraczyć takie produkty jak chociażby mleko, ziemniaki, siemię lniane, wodę, czerstwe ciemne pieczywo oraz chude ryby oraz chudy drób. Ważnym aspektem jest nie tylko to, co spożywamy, ale jednocześnie też bardzo ważny jest sposób przygotowania tego, co będziemy spożywali.

Przyrządzanie potraw

Należy potrawy gotować, można je dusić bez obsmażania, piec w folii lub też gotować na parze. W ciągu dnia należy nastawić się na około pięciu do sześciu niezbyt obfitych posiłków. Bardzo istotnym elementem jest sposób spożywania posiłków. Należy je jeść wolno, przeżuwać każdy kęs, aby w znaczącym stopniu wspomóc żołądek i niejako go odciążyć. Po spożyciu danego posiłku nie należy przyjmować pozycji leżącej. Stosowanie się do powyższych zasad na pewno może nam pozwolić na uniknięcie negatywnych skutków choroby refluksowej. Dolegliwości związane z refluksem mogą być bardzo uciążliwe i mogą uniemożliwić normalne funkcjonowanie na co dzień.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.