plastry odchudzające
Dieta

Skuteczność plastrów odchudzających

Szczupła sylwetka to marzenie nie jednej kobiety. W związku z tym sięgają one po rozmaite sposoby walki z nadprogramowymi kilogramami z lepszym lub gorszym efektem. Na rynku pełno jest specyfików obiecujących piorunujące efekty w zaskakująco krótkim czasie. Przyjrzyjmy się zatem jednej z opcji utraty wag bez wysiłku, jaką proponują producenci plastrów odchudzających. Zawierają one substancje aktywne, które mają przenikać do krwioobiegu, zmniejszać apetyt i przyspieszać metabolizm. Tymczasem wiele  z tych substancji nie przenika nawet powłoki skóry właściwej. Napisy na opakowaniach krzyczą, że wystarczy przykleić plaster na tą część ciała, którą chcemy odchudzić i czekać na efekty.

Figura bez diety?

Bez diety, wyrzeczeń i morderczych ćwiczeń. Można więc powiedzieć, że cudowny środek, który w końcu pozwoli na wyrównaną walkę z otyłością i nadwagą. Problemem jednak jest już same ustalenie składu ilościowego poszczególnych substancji. Na opakowaniach znajdziemy ogólnikowe informacje o takich substancjach jak wyciąg z zielonej herbaty czy guaranę. Działanie ich jest porównywalne z balsamami na odchudzanie. Czyli właściwie jest ono znikome, jeśli nie będzie poparte odpowiednią dietą i aktywnością fizyczną. Z medycznego i biologicznego punktu widzenia nie można zredukować tkanki tłuszczowej tylko z wybranej części ciała. Jest to efekt osiągalny tylko i wyłącznie ręką doświadczonego chirurga plastycznego. W miejscu stosowania plastra odczuwamy ciepło, co daj złudzenie, że  „coś się tam zaczyna dziać”.

Negatywne skutki plastrów

Użytkowniczki takich plastrów często zgłaszają podrażnienia i reakcje alergiczne w miejscu przyklejenia plastra. Ponieważ plastry odchudzające nie są lekami, nie wymaga się od producentów  przeprowadzania badań potwierdzających ich skuteczność czy prezentujących skutki uboczne ich stosowania. Takie plastry zazwyczaj możemy kupić przez Internet, ale warto zwrócić uwagę, że bardzo rzadko są podane dane producenta, zachęcające do zadawania pytań na ten temat. Reklamy z udziałem naukowców i lekarzy są zazwyczaj nierzetelne i reżyserowane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.