Olejek z konopi CBD na sen
Zdrowy sen

Olejek z konopi CBD na sen

CBD wskazywany jest jako substancja pozytywnie wpływająca na różnego rodzaju zaburzenia. Wśród jego pozytywnych skutków wymieniana jest na przykład poprawa jakości snu. Przekonajmy się czy rzeczywiście CBD może sprawić, że nasze noce będą przebiegać spokojnie.

CBD na sen – co na ten temat mówią badania?

Oczywiście w przypadku jakichkolwiek zaburzeń snu najłatwiej jest sięgnąć po dostępne w aptekach medykamenty. Problem w tym, że te działają uzależniająco, co z czasem może wpędzić nas w niemały problem. Tymczasem kannabidiol uzależniający nie jest, nie dostarcza również – w przeciwieństwie do leków, negatywnych skutków ubocznych. Jednocześnie moduluje działanie układu endokannabinoidowego, który to właśnie odpowiada za regulację naszego snu.

Sięgnijmy więc do badań na jego temat. W 2017 roku, po trzech latach prac naukowych wykazano, że olejek konopny dobrze sprawdza się w leczeniu bezsenności. To jednak nie wszystko – stosowanie go pomaga również poradzić sobie z zaburzeniami snu w fazie REM, jak i z napadami senności w ciągu dnia.

W 2019 roku opublikowano z kolei badania, z których wynika, że wśród osób zażywających CBD poprawa jakości snu wystąpiła aż u 66%. Nie zaobserwowano i tutaj negatywnych skutków ubocznych. Jednocześnie z badaniami na temat snu analizowano wpływ CBD na stany lękowe. I także w tym przypadku wśród osób cierpiących na tą przypadłość nastąpiła spora poprawa.

Kolejne badania pochodzą z 2020 roku. W ich trakcie grupie osób z nadwagą podawano CBD lub placebo. U tych, którzy zażywali prawdziwy środek zaobserwowano nie tylko znaczącą poprawę jakości snu, ale również odczuwanie większej radości z życia.

Zobacz również: Co to jest i na co pomaga olej konopny CBD?

O co tak naprawę chodzi z CBD stosowanym na lepszy sen?

Kwestie naukowe mamy zatem za sobą. Jak widać – teoria idzie tutaj w parze z praktyką i dokonania naukowców potwierdzają pozytywny wpływ kannabidiolu. Zastanówmy się jednak skąd tak naprawdę bierze się jego zbawienne działanie.

Jak wspominaliśmy wcześniej, za regulowanie naszego snu odpowiada układ endokannabinoidowy, który jest przez CBD odpowiednio modulowany. Koniecznie trzeba jednak zwrócić uwagę na fakt, że zażywanie tego suplementu działa również na nasz organizm eliminując inne czynniki, które są w stanie zakłócać odpoczynek. Na jakie? Na przykład działa kojąco na ból, który może uniemożliwić nam spokojny sen. W ciągu dnia podwyższa również koncentrację i zwiększa produktywność, zwiększając wieczorne zadowolenie z minionego dnia. CBD działa także uspokajająco, a w wyższych dawkach zwyczajnie ułatwia zasypianie. Minimalizuje gonitwę myśli przed zaśnięciem, działa przeciwlękowo i redukuje ryzyko występowania koszmarów. Sami więc widzicie, że zakres działania CBD jest niezwykle szeroki.

Jak dobrać odpowiednią dawkę dla siebie?

Wspominaliśmy, że CBD zażywane w większych dawkach potrafi działać uspokajająco. I właśnie – kluczowe w tym przypadku jest dobranie dawki odpowiedniej do samego siebie i własnych potrzeb. Podobnie bowiem jak z wieloma innymi substancjami, tak i w przypadku CBD każdy z nas zareaguje na niego inaczej – przez wiek, masę ciała czy dolegliwości z którymi się zmagamy.

Teoria mówi, że dawka, która pozytywnie wpływa na jakość snu to przedział 50-100 mg CBD na dobę. Można jednak skorzystać z przelicznika 0,7 przeznaczonego dla osób chcących poprawić jakość swojego snu. Tak więc mnożymy masę swojego ciała przez 0,7 i otrzymujemy swoją startową, dobową dawkę.

Czy to wyczerpuje temat? Oczywiście, że nie. Po pierwsze tego typu przeliczniki zawsze są w pewien sposób uogólnione. Dlatego rozpoczynając zażywanie CBD należy obserwować swój organizm i samopoczucie. Tylko w ten sposób będziemy w stanie stwierdzić czy jest to dawka odpowiednia, a jeżeli nie, odpowiednio ją zmodyfikować. Ważne – górną granicą dobowej dawki jest przelicznik 1,2.

Po drugie, warto zaznaczyć, że CBD w naszym organizmie utrzymuje się przez około 6 godzin. Dlatego dzienne spożycie warto rozbić na mniejsze porcje. Jeżeli zależy nam przede wszystkim na poprawie jakości snu, to 1-2 mniejsze dawki możemy przyjąć w trakcie dnia. Wieczorem, nie później niż na pół godziny przed snem, zażywamy pozostałą, większą dawkę.

Zobacz również: Jakie są opinie lekarzy na temat konopi i olejku CBD?

Jaki olejek wybrać?

Wiemy już po co, dlaczego i ile. Teraz pozostaje jeszcze wiedzieć co mamy zażyć. No właśnie – wśród olejków CBD możemy rozróżnić izolaty i olejki full spectrum. Te pierwsze w swoim składzie posiadają wyłącznie kannabidiol. Z kolei te drugie oprócz niego mają także inne substancje znajdujące się w konopiach. I właśnie te inne substancje, jak chociażby terpeny, również pozytywnie oddziałują na nasz organizm.

Nie możemy, co wydaje się oczywiste, zapominać o zapoznaniu się z całościowym składem olejku i jego badaniami laboratoryjnymi. W ten sposób nie tylko wykluczymy obecność niekorzystnie działających składników, ale również upewnimy się co do pozostającej w normach zawartości THC.

Podsumujmy zatem. CBD to środek naturalny, który pozytywnie działa na ludzi – co potwierdzają badania. Nie działa uzależniająco, nie wykazuje również negatywnych skutków ubocznych. Dlatego każda osoba, która mierzy się z problemami ze snem, śmiało może po niego sięgnąć i przekonać się o jego działaniu na własnym organizmie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.