cynk
Dieta

Cynk w diecie

Dużo mówi się o wielu witaminach, składnikach mineralnych, dodatkach do diety, suplementacji tylko pojawia się pytanie, po co? Czemu to jest tak istotne i czy jest tak naprawdę potrzebne? Cynk jest jednym z ważniejszych witamin, wszystkie są ważne, to oczywiste, jednak niektóre wpływają na widoczne efekty w naszym życiu. Zdecydowanie jest on witaminą, którą jemy zdecydowanie w zbyt małych ilościach. Kiedy brakuje go w naszym organizmie cierpimy na brak apetytu, często łapiemy różne infekcje, mamy problemy ze skoncentrowaniem się, jesteśmy ciągle zmęczeni oraz mamy problemy z wypadającymi włosami i łamliwymi paznokciami.

Cynk a zdrowie

Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że obniża on poziom cholesterolu w naszym organizmie, ułatwia przyswajanie witamin oraz wpływa na prawidłowe funkcjonowanie narządów rozrodczych. Objawami niedoboru cynku są: zmniejszone libido, suchość w ustach, brak apetytu, zmniejszone libido, dodatkowo człowiek jest narażony znacznie częściej na różnego rodzaju infekcje wirusowe i bakteryjne, poczucie znużenia, zmniejszenie tolerancji na alkohol, pogorszenie pamięci oraz utrata smaku i węchu. Powszechnie uważa się także, że niedobór cynku w diecie może przyczynić się do rozwoju choroby Alzhaimera. Zawartość tego składnika w produktach spożywczych nie jest zbyt duża, a co za tym idzie z pewnością nie doprowadzimy do jego nadmiaru tym sposobem. Musimy jednak uważać, gdy korzystamy z suplementów przez dłuższy czas, gdyż skutkiem tego może być zmniejszenie się cholesterolu oraz obniżenie odpowiedzi immunologicznej organizmu.  

Zatrucie cynkiem

Natomiast innymi ostrymi objawami zatrucia się cynkiem są: biegunka, bóle głowy, nudności, bóle żołądka, brak apetytu. Jakie produkty zawierają cynk? Trzeba zwrócić szczególną uwagę na małże, ostrygi, migdały, kaszę gryczaną, całe jaja kurze, pestki dyni, kakao, nasiona słonecznika, płatki owsiane, wątroba cielęca. Cynk jest też dobry podczas problemów z odczuwaniem smaku. Jest on bardzo potrzebną witaminą w naszym organizmie i powinniśmy zadbać o jego równowagę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *